Deskundig advies

WELKE FIETS PAST BIJ MIJ?

Vakkundigheid en goed advies bij dé fietsspecialist

Een fiets moet bij je passen. Bij Jacco de Bruin wordt je geholpen door verkopers met kennis van de producten en affiniteit met fietsen. Wij willen dat je met een passende fiets naar huis gaat waar je na een paar maanden ook nog blij mee bent. Als je op een niet-passende fiets rijdt, kun je last krijgen van schouders, polsen, nek en knieën. Wij proberen je zo goed mogelijk van dienst te zijn in het helpen kopen van een fiets.

Maak een proefrit

Na een eerste selectie op basis van jouw wensen bieden wij je de mogelijkheid om deze fietsen uit te proberen door een proefrit. Het voelen en ervaren van de fiets geeft je een beter beeld dan alleen en fiets op een podium. Onze medewerkers nemen alle tijd om de voor- en nadelen  te bespreken en zelf te laten ontdekken welke fiets het beste bij je past.

Fiets kopen? Oriënteer gerust via internet en koop uiteindelijk bij de fietsspecialist

Internet is niet meer weg te denken anno 2014, en bijna alles is via internet te koop, waaronder ook fietsen. De op internet aangeboden fietsen worden veelal met korting aangeboden. Bij het aanschaffen van een fiets via internet mis je het advies op maat van een fietsspecialist.

De voordelen van een fietsspecialist ten opzichte van een internet fiets:

  • Een internetfiets wordt vaak ongemonteerd of slecht afgesteld afgeleverd. Wanneer de fietsspecialist fietsen geleverd krijgt, moet deze altijd nog helemaal afgesteld worden, iets dat door internetwinkels vaak wordt overgeslagen. De bouten, moeren, kabels en spaken zijn dan niet goed aangedraaid waardoor er sneller defecten kunnen optreden.
  • Om lichamelijke klachten te voorkomen dient de fiets op maat te worden afgesteld.
  • De maat van een fiets kan verschillen bij bijvoorbeeld het gebruik van een verende zadelpen. Een rekenmodule voor het bepalen van de framehoogte geeft slechts een indicatie.
  • De internetwinkels geven ook garantie op fietsen, in de praktijk blijkt vaak dat je er meer voor moet doen om daar ook aanspraak op te kunnen maken. Op een fiets zit twee jaar garantie op de niet-slijtbare delen. Wanneer je bij ons een fiets gekocht heeft en er ontstaat een defect dan wordt deze direct door ons vervangen. De afhandeling met de fabrikant verzorgen wij als fietsspecialist voor je, inclusief de (aan)betaling van het defecte onderdeel. Bij een internetwinkel wordt je vaak gevraagd het onderdeel op te sturen zodat men het kan beoordelen. In de praktijk blijkt dat je vaak lang moet wachten op het nieuwe onderdeel dat je dan zelf moet monteren of tegen betaling kan laten monteren.
  • De fietsspecialist verzorgt vaak een gratis servicebeurt na 3 maanden en korting op de twee volgende servicebeurten. Daarnaast ben je altijd welkom voor lucht in de banden, zadel en stuur verstellen etc. Deze service verlenen wij kostenloos.
  • Bij internetwinkels is het niet mogelijk om een fiets in te ruilen, dat kan bij ons wel.
  • Naast de geboden korting op internet worden er vaak hoge verzendkosten gerekend waardoor een deel van de korting teniet wordt gedaan.

Een fiets moet dus goed passen en elk lichaam is uniek. Wij adviseren je graag over welke model en welke framehoogte voor jou het beste is. Bovendien kunnen wij in de winkel het zadel, het stuur en de handvatten voor je afstellen zodat je in een zo prettig mogelijke houding zit. Naast een passend advies krijg je bij aankoop van een fiets heldere uitleg over onderwerpen als garantie, verzekering en diverse betalingsmogelijkheden.


Terug



Deel het met uw vrienden!


Openingstijden

Maandag:  Gesloten
Dinsdag:  09.00-18.00
Woensdag:  09.00-18.00
Donderdag:  09.00-18.00
Vrijdag:  09.00-18.00
Zaterdag:  09.00-17.00
Zondag:  Gesloten
 
Verhuurfietsen kunnen op afspraak ook op zondag afgehaald en teruggebracht worden.


Contactgegevens